شمارش کروموزومی تعدادی از نهاندانگان ایران

Authors

  • محمد صانعی شریعت پناهی
Abstract:

مشاهدات کروموزومی 25 گونه متعلق به 8 خانواده گزارش می‌شود. یکی از گونه‌های مذکور انحصاری ایران است و شمارش کروموزومی 6 گونه برای اولین بار ارائه می‌گردد.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

شمارش کروموزومی تعدادی از نهاندانگان ایران (2)

مشاهدات کروموزومی 20 گونه متعلق به 11 خانواده گزارش می‌شود که دو گونه از آنها انحصاری ایران است. شمارش کروموزومی 4 گونه و عدد پایه یک جنس برای اولین بار ارائه می‌گردد. عقب ماندگی کروموزومی و پل کروماتیدی برای یک گونه یادداشت شده است.

full text

شمارش کروموزومی تعدادی از نهاندانگان ایران (2)

مشاهدات کروموزومی 20 گونه متعلق به 11 خانواده گزارش می شود که دو گونه از آنها انحصاری ایران است. شمارش کروموزومی 4 گونه و عدد پایه یک جنس برای اولین بار ارائه می گردد. عقب ماندگی کروموزومی و پل کروماتیدی برای یک گونه یادداشت شده است.

full text

شمارش کروموزومی چند گونه از نهاندانگان ایران

10 گونه با 12 جمعیت از خانواده‌های مختلف بومی ایران مورد بررسی قرار گرفتند. بررسب عدد کروموزومی گیاهان کمک شایانی در بدست آوردن اطلاعات تکاملی آنها می نماید.هدف از این بررسی بدست آوردن عدد کروموزومی گونه‌ها و جمعیت‌های مختلف گیاهان بود. بذر گونه ها از مناطق مختلف ایران جمع آوری گردید. دو گونه Melica persica و Silene vulgaris دارای دو جمعیت است. عدد کروموزومی Papaver rhoeas (14=n2) و Filipendula...

full text

شمارش کروموزومی چند گونه گیاهی از ایران

تحقیق حاضر عدد کروموزومی سلول­های غیر جنسی 7 گونه متعلق به 6 خانواده از ایران را گزارش می­کند. عدد کروموزومی  Epilobium palustre ;(36=n2) Geranium pyrenaicum ;(26=n2) Sium sisarum ;(20=n2) Veronica beccabunga (18=n2) برای اولین بار برای فلور ایران و  Ferula persica (22=n2)؛ Tragopogon jesdianus (12=n2) برای اولین بار و گونه Bromusscoparius (2n=28)  برای دومین بار از ایران گزارش می‌شوند و ایدیوگ...

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 3  issue 1

pages  67- 73

publication date 1985-12-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Keywords

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023